Seisukoht | Üleõppimisest pole kasu

Elis Kusma, toimetaja, 16. mai 2016

OECD uuringust, mis mõõtis, kui palju aega kulutavad 15aastased kooliõpilased väljaspool koolitunde õppimisele, selgus, et Eesti põhikoolide lõpuklasside õpilased veedavad õpikute taga ligi 400 minutit nädalas, Soome eakaaslased aga üle poole vähem. Teadmiste tasemelt on Eesti lapsed põhjanaabritega võrreldes teatavasti samaväärsed või on Soome õpilastel isegi väike edumaa.

Küsisin ühelt õpetajalt, kel õpetamise kogemust nii siin- kui ka sealpool lahte, miks saavad Soome õpilased endale poole väiksemat vaeva lubada. Kogenud õpetaja vastus oli lihtne: Eesti õppekavad on liiga teoreetilised ja seda teooriat on liiga palju. Ta tõi ka näite: Eesti põhikooliõpilane teab, milline näeb välja alkoholimolekuli mudel, ent alkoholi liigtarbimist on liiga palju isegi noorte seas, sest keemia praktilisest poolest räägitakse vähem.

Edasi lugemiseks vajuta:
Oled juba lugeja?