Juhtkiri | Psühholoogiliselt kaitstud kiirteed

Õhtuleht.ee, 27. mai 2016

Maanteeäärsed järsud sügavad kraavid säästavad inimelusid, sest kraaviveeremine on ohutum kui kokkupõrge puude või kividega. Kui ehitada sõidurajad mõnikümmend sentimeetrit kitsamad ja kärpida ka teepeenraid, muutub liiklus palju rahulikumaks ja õnnetuste oht väheneb. Enamiku liiklusõnnetuste põhjus on valesti valitud sõidukiirus ja ebaõiged juhtimisvõtted.

Selliseid väiteid kuuleme sageli liiklusohutuse ja teede seisukorra eest vastutavate ametnike suust. Ent mööda lauget perve teelt väljasõit pole pooltki nii ohtlik kui rullumine sügavasse kraavi (mis lõpeb alati auto mahakandmise, halvimal juhul inimohvritega). Tee-ehitajate ja riiklike tellijate koonerdamine sõiduraja laiusega muudab möödasõidud ohtlikumaks ja tagajärjed võivad olla traagilised. Hulk meie teid on viletsas seisus ja halvasti hooldatud, kõvakatteta teede osa Euroopa mõistes on häbiväärselt suur. Alati on süüdi autojuht, mitte kunagi tee-ehitaja ega -hooldaja.

Edasi lugemiseks vajuta:
Oled juba lugeja?