Juhtkiri | Veel üks märk

Õhtuleht.ee, 28. mai 2016

Vaevalt jõudis Eestit fännav hollandlane Peter Kentie pakkuda heast tahtest ja tasuta välja Eesti brändikontseptsiooni „Just ESTonishing“, ja vaevalt jõudis see idee leida tunnustust ja kaasarääkimist, kui Eesti kui riigi esiturundajaks peetava Ettevõtluse Arendamise Sihtasutuse (EAS) juht Hanno Tomberg tseremoonitsemata põrutas, et pakutu Eesti brändiks ei sobi. Reaktsioon kõlas kui ülemlaul suletud ja kaitseseisundis, ametnikekesksele Eestile, kus võõrale marjamaale trügida ei maksa. Ähmis Tomberg ei suutnud käigu pealt leida muud põhjust pakkumine tagasi lükata, kui et rõhuda märgi ingliskeelsusele. Justkui oleks senine, 13 miljonit krooni maksma läinud loosung “Welcome to Estonia” mõnes muus keeles.

Hüva, mõistame, et Eesti riik pole nii rikas, et võtta vastu tasuta pakkumisi. Eesti märgi ametlik meeskond muneb juba teist aastat järjest kuldmuna, mis aga kuidagi valmis munetud ei taha saada. Kas ainult kõverkeelsetele jääb mulje, et see töö konti ei murra, katus on pea kohal ja kärbsed ka ei hammusta? Ja seda jätkuks veel kauemaks, kui vaid soovimatud manulised meepoti äärest minema peletada? Eesti märgi ideekavandi konkurss tunnistati kevadel läbikukkunuks, nüüd saadeti ka vabatahtlikud esimese hooga seenele.

Edasi lugemiseks vajuta:
Oled juba lugeja?