Juhtkiri | Klientidesse uppuv amet päästku end ise!

Õhtuleht.ee, 14. juuli 2016

Reisielevusest võib kiiresti saada ärevus, kui juhtute avastama, et teie pass on aegumas, aga lähim aeg, mida politsei- ja piirivalveameti teeninduses passivahetuseks broneerida saab, jääb mitme nädala kaugusele. Mis siis ikka, mõtleb reisile sättija, ja seab sammud kohapeale, et elavas järjekorras jutulepääsu oodata. Tallinnas ulatub säärane saba teinekord tänavale ning oodata tuleb julgelt mitu tundi.

Kel tuli takus, saab abi Raplast, Haapsalust, Paidest või Rakverest, kus tunglemist vähem ja dokumenditaotlus liigub nobedamalt. Ent on see ikkagi normaalne lahendus eesrindlikus ja euroopalikus riigis? Kui passitaotlejate hordid ründaksid PPA teeninduspunkte niisama üllatuslikult kui paduvihm Tallinna kommunaalametnikke, võiks sellest veel aru saada. Ameti kommunikatsioonijuht tunnistab, et suvist dokumenditaotlejate tungi näeb igal aastal (ka vihma sajab Tallinnas igal suvel mitu korda), kuid teenindajaid on vähem, mistõttu ei aita, kui personali „rahulikest“ büroodest pealinna liigutada. Miks? Ka ametnikel on korraline puhkus, ei jää vastust võlgu maanteeametki, selgitades, miks kodanik, kes juba neljandat korda ligi viis tundi järjekorras seisab, oma sõidukiga ikka veel registreerimiseelsesse kontrolli jõudnud pole.

Edasi lugemiseks vajuta:
Oled juba lugeja?