Juhtkiri | Kas reform taltsutab ametnike autokirge?

Õhtuleht.ee, 2. september 2016

Näis, kas järjekordne katse aastas 26 miljonit eurot neelavat riigi autobaasi reformida ja säästlikumaks muuta toob revolutsioonilise pöörde ja hoiab tegelikult raha kokku või piirdub valitsus peenhäälestusega. Alust skeptitsismiks annab kas või see, et autokasutust reformib minister Arto Aas, kel endal istumise all valitsuse kalleim ametiauto. Ning kui samal ajal liisib maaeluminister sama kalli ametiauto, siis tuleb paratamatult küsida, kas reform on mõeldud pigistama vaid alama astme ametnikke ja niigi õhukeseks hööveldatud päästetehnikat.

Sõidujagamise võidukäigu ajal on imelik vaadata riigi limusiine, mida antakse ametnikele toreduse ja prestiiži pärast, et tööle sõita ja suvilas käia. Ebamajanduslikkusest kõneleb asjaolu, et autosid vahetatakse tihti, nende ressurss jääb lõpuni kulutamata ja paljude sõidukite läbisõit jääb aastas alla 20 000 kilomeetri, märgib etteheitvalt ka riigikontroll. Leedus vähendas elektrooniline kontroll sõitude üle sääraste autode kütusekulu kolmandiku võrra, sest ametnikud olid sunnitud erasõitudest loobuma. Kas meil on praegu üldse ülevaadet, mis asju uute ja hästi hoitud riigiautodega aetakse?

Edasi lugemiseks vajuta:
Oled juba lugeja?