Tõnu Ots | Ida-Eesti ja Lääne-Eesti, kas tulevikureaalsus?
Tõnu Ots, psühholoog, 26. jaanuar 2017
Kavandatava Rail Balticu tehnilise taristu pilt on enam-vähem selgunud: 35 meetri laiune, ümbritsevast keskkonnast kõrgem muldkeha, millel on liiprid ja relsid ning mõlemal pool muldvalli kolme meetri kõrgune terasvõrk või müraaed. Kindlasti väga kvaliteetne ehitis, mis ei lagune. Kahtlemata ka tugevam sellest, mida riik praegu idapiirile ehitada suudab.
Kui vaadata meie kaarti ja tõmmata sellele joon Tallinnast Pärnuni, oleks see täpselt põhja – lõuna suunaline ja ulatuks ühest Eesti servast teiseni. Nii, nagu kaardil hakkab ka raudtee – see riigipiirist kindlam rajatis maastikul – jagama Eestit Ida-Eestiks ja Lääne-Eestiks. Ignoreerides praegust haldus-territoriaalset jaotust valdadeks ja maakondadeks, küladest ja taludest rääkimata.