Martin Helme ehitusplaanidest Pärnu maanteel: Libatse lõiguga liigume edasi PPPga ja suhteliselt heas tempos

Viljar Voog, 19. september 2020

Kas riik ja erasektor saavad üheskoos teedeehitusega hakkama? Tõde peaks selguma Tallinn-Pärnu maantee 21,6 neljarealisel kilomeetril, mis hakkavad ühendama Libatset Nurmega. Praegu otsib rahandusministeerium riigihankega konsultanti, kes peaks omakorda leidma tee-ehitaja.

Kui Libatse-Nurme teelõik rajataks traditsioonilisel viisil ehk riigi rahadega, oleks tulemus mõnevõrra soodsam kui PPP – ingliskeelne akronüüm tähendab avaliku ja erasektori koostööd –, näitas firma Ernst & Young suve algul valminud analüüs. Valitsus läheb edasi aga just PPP lahendusega, kus erafirma ehitab tee valmis ja hoiab korras ning riik maksab järgmised 23 aastat selle kasutamise eest. Tegu on pilootprojektiga, mis peaks tõestama rahandusminister Martin Helme väidet, et läbi PPP läbi saaks kärmelt täispikkuses neljarealiseks ehitada nii Tallinn-Pärnu, Tallinn-Tartu kui lõpuks ka Tallinn-Narva maantee.

Edasi lugemiseks vajuta:
Oled juba lugeja?