MIDA TEHA ANDEKA LAPSEGA? Kas lasta õppida omavanustega või viia katsetama vanemasse klassi

Asso Ladva, 12. oktoober 2020

„Küsimus ei ole selles, kas viia andekat last kiiremini haridussüsteemis edasi, vaid millal ja kuidas seda teha. Erinevad teadusuuringud on tõestanud, et kiirendamine on üks efektiivsemaid meetodeid eakaaslastest oluliselt kõrgemate võimetega laste arengu toetamisel. Aga iga inimene on erinev ja ühte mudelit siin ei ole,“ ütleb Viire Sepp, kes on juba aastaid tegelnud andekate haridusega seotud teemadega.

Esimene probleem tekib Viire Sepa sõnul Eesti väiksusest: me ei tohi ühelgi andel lasta kaotsi minna. Esimesena peaksid lapse andekust märkama õpetajad, kuid üliheade võimetega lapsed võivad nende „radarilt“ välja jääda – nad saavad koolitükkidega mänglevalt hakkama ja õpetaja ei peagi nendele tähelepanu pöörama. Või siis hoopis vastupidi – kool ei paku piisavalt vaimset pingutust, kaob motivatsioon ja õpihuvi. Halvimal juhul muutuvad nad hoolimatuks ja langevad koolist sootuks välja. Haridussüsteemi kõigil tasemetel on andekaid alasooritajaid, kelle tulemused on tunduvalt allpool nende tegelikku potentsiaali, ütleb Sepp.

Edasi lugemiseks vajuta:
Oled juba lugeja?