Ilo Kippen | Kuidas lahendada dilemmasid?

Ilo Kippen, kolumnist, 7. november 2020

Kuigi eestlaste hulgas pole Netflixi päriselt kasutavate inimeste arv ilmselt kuigi märkimisväärne, on väga paljud meist tänaseks – ühel või teisel viisil – näinud üht platvormi uusimatest dokumentaalidest, milleks on Jeff Orlowski „Sotsiaalne dilemma.“ Film on meie seas levinud tänapäeva kohta ütlemata põneval viisil: peamiselt soovituste kaudu inimeselt inimesele, natuke nagu põranda all, peaaegu nagu mingi omaaegsete võimude poolt põlu alla pandud raamat. Hämmastavalt kiiresti on septembri alguses avaldatud filmiga tutvunud ka vanema generatsiooni inimesed, kes harilikult Netflixi-laadsete meelelahutuste seltsis aega ei veeda.

Ja eks see film olegi veidi nagu mässumeelne teos. Filmi keskmes on intervjuud hulga inimestega, kes on töötanud tehnoloogiahiidude Google´i ja Facebooki tänaste peamiste teenuste loomise juures: olnud neis ettevõtetes juhtivatel kohtadel ajal, mil sotsiaalmeedia nii-öelda üles ehitati.

Edasi lugemiseks vajuta:
Oled juba lugeja?