Juhtkiri | Hädine koduõpe

Ohtuleht.ee, 14. november 2020

Ilmselt on kõik nõus, et distantsõpe ei tohi tähendada õpetaja e-kirja õpilastele, et lugege homseks õpikus läbi järgmised kolm lehekülge. Distantsõpe tuli märtsis, kus kõigil tuli korraga vette visatuna õppida spetsiifilistes e-süsteemides orienteeruma, õppima ja õpetama, ilma et õppetöö kvaliteet langeks. 

Seoses õpilaste isikuandmete kaitse teemaga e-õppes tuli aga välja kurioosne arv – Eesti õpetajad kasutavad kokku ligi 35 erinevat õppekeskkonda. Igaühes neist tuleb konto luua, sisse logida, arvutisse tõmmata või online-ühenduses olla, spetsiifika selgeks saada. Kõik nad kulutavad arvutiressurssi ja muudavad nii õpilase kui õpetaja elu keerulisemaks, pealegi sõltuvad õpilased iga õpetaja erinevatest maitsetest ja eelistustest. Ka õpetaja elu pole lihtne, sest niivõrd suure arvu õppekeskkondade puhul on keeruline otsustada, milline neist on sobivaim, kasutuskoolituse puudusel ei pruugi aga aimugi olla süsteemi kõigist kasutusfunktsioonidest.

Edasi lugemiseks vajuta:
Oled juba lugeja?