Liina Kersna | Distantsõpe mõjutas nii laste õpitulemust kui ka vaimset tervist

Liina Kersna, riigikogu liige, Reformierakond, 28. november 2020

Rahvusvahelised organisatsioonid on kiitnud Eesti haridussüsteemi, mis tagab meie lastele võimalikult võrdsed võimalused heale haridusele. Ja tõesti, ela sa Väätsal, Lüllemäel, Antslas või Tallinnas – tõenäosus, et laps saab hea hariduse, on väga suur. See on meie riigi tugevus.

Kevadel, kui teadsime koroonaviiruse levikust vähem, suunasid enamus riike lapsed distantsõppele, sealhulgas Eesti. Täna teame, et sellel otsusel on olnud vähemalt kolm selgelt negatiivset mõju. Esiteks, Eestis läbiviidud uuringu kohaselt kolmandikul distantsõppel olnud lastest õpitulemused langesid. Teiseks, kahjustatud sai ka laste ja noorte vaimne tervis. 40 protsenti noortest hindas, et nende stress ja pinge olid suuremad kui varem. Kolmandaks, rahvusvahelised uuringud distantsõppest ütlevad, et selline õppimise vorm pigem suurendab hariduslikku lõhet – tugevad õpilased saavad jätkuvalt hakkama, aga näiteks haridusliku erivajadusega lapsed võivad jääda veelgi rohkem maha. Need on ohud, millega peab distantsõppes arvestama.

Edasi lugemiseks vajuta:
Oled juba lugeja?