Tõnis Erilaiu lehesaba | Kuidas raadiosaatja pidi kõlkuma lennuki all

Tõnis Erilaid, 6. veebruar 2021

„Praegu tehakse katseid raadioühenduse loomiseks Tallinna–Helsingi vahel ühendust pidavate reisilennukitega. Iga lennuk saab raadio saate- ja vastuvõtujaama, mis kokku kaalub ainult 25–30 kilo. Tallinnast on võimalik siis ühendusse astuda Helsingi kohal tiirleva lennukiga ja vastupidi. Raadiol on lennuühenduses suur tähtsus, kuna lenduril hõlbus on mootori rikke või küteaine otsalõppemise puhul maandudes abi kutsuda,“ kirjutab Rahvaleht 5. veebruaril 1931.

Ajaleht lohutab, et igaüks raadionuppe käppima ei pääse. „Raadio vastuvõtu- ja saatejaam paigutatakse reisijate kabiini, kuid tarvitamisseadmed on lennuki juhi istme juures, nii et mõlemat jaama kasutada saab ainult lendur.“ 

Edasi lugemiseks vajuta:
Oled juba lugeja?