Tõnu Grünberg | Millist kasu saame Rail Balticust?

Tõnu Grünberg, Rail Baltic Estonia juhatuse esimees, 10. märts 2021

Käesolev 2021. aasta on kuulutatud Euroopas raudteeaastaks. Kui eelmise sajandi viimastel aastakümnetel oli raudteetaristu maanteede arendamise kõrval pigem vaeslapse rollis, siis nii möödunud kui ka alanud kümnendil näeme ulatuslikke investeeringuid just raudteede ja rongiliikluse arendamisse. Seda ka siinsamas Eestis.Rail Balticust saab seejuures praktiliselt poole sajandi jooksul esimene täiesti uus raudteetaristu, mis Eestisse ehitatakse. Arvestades, kui palju on selle aja jooksul ehitatud maanteid, teid, tänavaid, on pea 30 aastat küpsenud rahvusvahelise raudteeühenduse realiseerimiseks viimane aeg, kui soovime, et meile tekiks tänastele liikumisviisidele lisaks vähemalt üks tõsiseltvõetav keskkonnasõbralik alternatiiv.

Üsna sageli pärivad inimesed, et miks seda raudteed vaja või mis me sellest kasu saame? Ma arvan, et need on põhjendatud küsimused, inimestel on õigus olla skeptiline, eriti nende sündmuste ja asjade suhtes, mis pole n-ö käegakatsutavad ja jäävad teatud ajahorisondi taha. Tõsi on, et Rail Baltica osas saab neile küsimustele täna vastata parimas usus, samas tuginedes oma ala parimate spetsialistide informeeritud arvamusele, et kiire, turvalise, keskkonnasõbraliku ja kvaliteetsema teenuse loomine toob ka piisaval hulgal kasutajad.

Edasi lugemiseks vajuta:
Oled juba lugeja?