Juhtkiri | Enne valimisi läheb hoogtööks

ohtuleht.ee, 10. juuni 2021

Kui asi puudutab jalakäijatele ja kergliiklejatele parema linnaruumi loomist, siis on paljudel Eesti linnadel Tartust nii mõndagi õppida: ülikoolilinn on küllaldaselt kompaktne, et lõviosa vajalikest käikudest saaks jalgsi tehtud ning samuti toimib seal juba paar aastat linnaelanike ja külaliste poolt hästi vastu võetud rattaringluse süsteem. Suhtumist linnaruumi õiglasesse jagamisse on muutmas ka Autovabaduse puiestee, kus autod peavad tegema üheks suvekuuks südalinnas ruumi mitmekülgsele meelelahutus- ja kultuuriprogrammile.

Praktikas läheb linnavõim aga autokasutuse piiramisega veelgi kaugemale, sest ühe suve jooksul on kavas kümnete teelõikude remont, sh linna tuiksoonteks olevate Riia tänava ja Lõunakeskuse ringristmiku ehitus. Teetööd ei häiri loomulikult mitte ainult neid, kes on harjunud ühest kohast teise liikuma mootori jõul, olgu siis isikliku auto või ühissõidukiga. Tolm ja müra häirivad ühtviisi kõiki hoolimata liikumisviisist või isegi vajadusest – akna taga põrisevad masinad ja käsklusi jagavad töömehed võivad suvise korterielu vaat et väljakannatamatukski muuta.

Edasi lugemiseks vajuta:
Oled juba lugeja?