Juhtkiri | Millal hakkab auto üle jõu käima?

Ohtuleht.ee, 17. juuni 2021

Kas maksurahu lubanud valitsus eksis oma lubaduse vastu, kui võttis vastu transpordi ja liikuvuse arengukava 2021–2035, mis näeb autostumise ja keskkonnasaaste vähendamiseks ette ka uute maksude kehtestamist? On selge, et muudatuste jõustumiseks kulub tegelikult aastaid ja maksurahu ei peaks kindlasti tähendama maksudebati puudumist – just pikka vaadet me poliitikutelt ju ootamegi.

Teisalt teeb kava arusaadavalt murelikuks kõiki neid, kel vajadus auto kasutamise järele haukab juba praegu märkimisväärse osa igakuisest sissetulekust. Kui kütusehinnad teevad üha uusi rekordeid ja valitsus ootab kütuseaktsiisilt suuremat maksutulu, siis teedekasutustasud, ummikumaksud ja võib-olla mingil kujul ka Eestis seni vastuvõetamatuks peetud automaks võivad olla viimaseks piisaks, mis panevad isikliku auto omamisest üldse loobuma. Rääkimata sellest, et kaupade transpordi kallinemine lööb samuti neid, kel autot polegi. Kui linnaelanikule võib autost loobumine tähendada isegi elukvaliteedi tõusu, siis autoga tööl käivale maainimesele ilmselt mitte, kui ta sõltub edaspidi bussigraafikutest, mis on vastavuses kodupiirkonna hõreda asustusega samuti hõredad.

Edasi lugemiseks vajuta:
Oled juba lugeja?