Juhtkiri | Koolielu peab jääma terveks

ohtuleht.ee, 6. august 2021

Kui kuu aega enne kooli algust tundsid paljud lapsevanemad ja õpilased end täielikku infosulgu unustatutena – kas uut koolivormi on üldse mõtet osta? Kas kooliõed vaktsineerivad? Kas eelkooli eest tuleb maksta ka siis, kui lapsevanem õpetab last ise arvuti taga? –, siis valitsus avaldas nüüd viimaks oma seisukoha, milline võiks koolielu uuel õppeaastal välja näha.

Alustades olulisimast: aasta ringi on kontaktõppel võimalik olla kõigil neil õpilastel, kes on vaktsineeritud – eneseisolatsiooni ei pea vaktsineeritu jääma ka siis, kui ollakse lähikontaktsed. Ehk siis: koolide laussulgemisi loodetavasti ei tulegi. Küll aga tuleb koju jääda loomulikult siis, kui (kaitsesüsti kiuste) siiski haigestutakse. Haigusperiood ja eneseisolatsioon hakkavad sarnanema koroonaeelse puudumisega: õpetaja sellist last enam e-õppe vormis pidevalt ei juhenda, teadmiste kontroll toimub ilmselt järelevastamiste käigus. Õpetajatele on selline asjade korraldus kindlasti rõõmusõnum, sest mäletame veel hästi nende muret ja kurnatust, kui õpiraskustega õpilased vajasid individuaalseid kontakttunde, ent ülejäänud klassitäit lapsi tuli korrale kutsuda ja neile tarkust jagada videopildi vahendusel.

Kui kuu aega enne kooli algust tundsid paljud lapsevanemad ja õpilased end täielikku infosulgu unustatutena – kas uut koolivormi on üldse mõtet osta? Kas kooliõed vaktsineerivad? Kas eelkooli eest tuleb maksta ka siis, kui lapsevanem õpetab last ise arvuti taga? –, siis valitsus avaldas nüüd viimaks oma seisukoha, milline võiks koolielu uuel õppeaastal välja näha.

Alustades olulisimast: aasta ringi on kontaktõppel võimalik olla kõigil neil õpilastel, kes on vaktsineeritud – eneseisolatsiooni ei pea vaktsineeritu jääma ka siis, kui ollakse lähikontaktsed. Ehk siis: koolide laussulgemisi loodetavasti ei tulegi. Küll aga tuleb koju jääda loomulikult siis, kui (kaitsesüsti kiuste) siiski haigestutakse. Haigusperiood ja eneseisolatsioon hakkavad sarnanema koroonaeelse puudumisega: õpetaja sellist last enam e-õppe vormis pidevalt ei juhenda, teadmiste kontroll toimub ilmselt järelevastamiste käigus. Õpetajatele on selline asjade korraldus kindlasti rõõmusõnum, sest mäletame veel hästi nende muret ja kurnatust, kui õpiraskustega õpilased vajasid individuaalseid kontakttunde, ent ülejäänud klassitäit lapsi tuli korrale kutsuda ja neile tarkust jagada videopildi vahendusel.

Edasi lugemiseks vajuta:
Oled juba lugeja?