SÜÜTU NALI VARJAB HÄVITAVAT SÕLTUVUST: Ameerika „veiniemmede“ trend ja träni

Greete Kõrvits, 1. oktoober 2021

Veiniklaasid, T-särgid, diivanipadjad. Peale on ilusa kirjatüübiga maalitud „Wine Mom“ ehk „Veiniemme“, või näiteks „Vein on teraapiast odavam“ ja „Elan emaduse üle ühe sõõmu kaupa“. Läbivaks mõtteks on: ma joon (peamiselt veini) selleks, et oma laste või üldse eluga, kuid peamiselt lastega, toime tulla. Sisustuselementide ja nipsasjakeste tootjad on keskeale lähenevad ameeriklannad ammu sihikule võtnud, kuid lõbusate ja pealtnäha muretute loosungite taga võib luurata hoopis tõsine teema.

Veiniemmed võivad olla töötavad emad, kes põhjendavad vajadust klaasi järele haarata töö- ja pereelu stressiga. Tegelikult kannavad seda tiitlit ka mõned lastetud naised, kes kasutavad seda mõnevõrra irooniliselt, teadlikuna, et lastega oleks nende kurnatustunne päeva lõpus veelgi suurem või ennustusena, et kunagi lapsi saades saavad neist kindlasti „täiskohaga veiniemmed“. Ent tiitlit kannavad ka kodused emad, keda USA-s on palju rohkem kui meil.

Edasi lugemiseks vajuta:
Oled juba lugeja?