INTERVJUU | #14poleokei kampaania algataja Anoorupa Bose: „Ma ei suutnud uskuda, et Eesti inimesed nii ohtlikku probleemi lihtsalt ignoreerivad.“

Elsa Plaat, 14. juuli 2022

Selle aasta kevadel leidis aset Eesti noorte jaoks oluline seadusemuudatus – seksuaalse enesemääramise piirvanus tõsteti varasemalt 14. aastalt 16. eluaasta peale. Muudatuse peamine eesmärk on kaitsta alaealisi täiskasvanute seksuaalse väärkohtlemise eest. Olulist muutust poleks juhtunud ilma Eesti Seksuaaltervise Liidu, loovagentuuri Optimist Creative ja kommunikatsioonibüroo Optimist Public koostöös valminud #14poleokei kampaaniata. Mõjuvõimsa kampaania eestvedajad Anooorupa Bose ja Triin Adamson sõnavad, et kampaania ja oluline muutus võinuks toimuda juba varem. „Ma ei suutnud uskuda, kuidas saavad inimesed sellist probleemi lihtsalt ignoreerida, tegu on ju meie enda lastega,“ kirjeldab kampaania algataja Anoorupa Bose.

Õhtulehes ilmunud #14poleokei kampaania võitis maailma suurimalt loovfestivalilt Cannes Lions avaliku sektori PR-kampaania pronkslõvi auhinna. Seadusemuutuse toonud kampaania autor on Indiast pärit Anoorupa Bose, kes töötab agentuuris Optimist loovjuhina. Avastades, et Eestis oli seksuaalse enesemääramise piirvanus kõigest 14, oli ta siiralt jahmunud ning tundis, et peab olulise muutuse nimel tegutsema.

Edasi lugemiseks vajuta:
Oled juba lugeja?