TABEL | AITAME JÄRELE VÕI PANEME KINNI? Mida teha enam kui saja põhikooliga, mille vilistlastest vaid vähesed jõuavad keskhariduseni?

Angelina Lon, Priit Pärnapuu, 13. september 2022

Hariduslik kihistumine ei toimu pelgalt Tallinna eliitkoolide ja ülejäänud Eesti vahel, vaid on oluliselt laiem. Üle Eesti leidub põhikoole, mille lõpetajatest pea kõik jõuavad keskhariduseni, kuid on ka selliseid, kus see on pigem õnnelik erand. Vaata tabelist, kuidas on lood sinu kodukandis! Noored Kooli programmi kaudu koolidesse jõudnud õpetajad püüavad hariduslikku ebavõrdsust vähendada – ent kas sellest piisab?

Hariduslik ebavõrdsus on probleem, mille olemasolu Eestis ei kiputa tunnistama. Valitsev retoorika ütleb, et kõik koolid annavad ühtviisi head haridust. Andmed näitavad aga vastupidist. Õpilastel ei ole võrdsed võimalused saada sellist põhiharidust, millega gümnaasiumites läbi lüüa. See omakorda seostub õpilase tulevase elukvaliteedi ja sissetulekuga, samuti sellega, kuidas ta lööb kodanikuühiskonnas kaasa.

Edasi lugemiseks vajuta:
Oled juba lugeja?