Seisukoht | Kelle jaoks me õpime?

Laura Nõlvak, suvereporter, 5. juuli 2017

Eesti gümnaasiumi kümnendas klassis kuulsin tihti õpetajatelt noomivaid ütlusi stiilis “kelle jaoks sa õpid” ja “gümnaasium on ju vabatahtlik”. On küll vabatahtlik, aga keskhariduseta on tööturul keeruline lihttöölise staatusest kõrgemale pürgida. Tundsin, et mitu klassikaaslast käis koolis lihtsalt selleks, et gümnaasiumi lõputunnistus saada ja siis võib-olla minna edasi õppima midagi, mis tegelikult isegi huvi ei paku.

Ühes ajalootunnis, kus oli lisaks minule veel 25 õpilast, nentis õpetaja, et mõttekam oleks pidada huviringi minuga, kui tundi terve klassiga, sest mitte keegi peale minu ei teinud tunnis tööd vabatahtlikult kaasa. Õpihimulise noorena tundsin, et olen vales kohas.

Edasi lugemiseks vajuta:
Oled juba lugeja?