Juhtkiri | Teeehitus kui Eesti häbiplekk

Ohtuleht.ee, 18. august 2020

Võib tunda rõõmu läinud nädalal Tallinn-Tartu maanteel seekord 23 kilomeetri pikkuse neljarealise lõigu avamise üle, kuid too uus tee moodustab vaid paarteist protsenti Tallinn-Tartu maanteest. Kuna koos uue lõiguga on sellest maanteest endiselt vaid 40 protsenti neljarealine, siis senises ehitustempos jätkates kaob praegustel inimpõlvedel lootus kogu vahemaa neljarealisel teel läbida kaugele silmapiiri taha. 

Venitamise traditsioon on pikk, sest Moskva olümpiaks valmima pidanud neljarealise Peterburi maantee toona alustatud Viitna ümbersõit sai valmis 30 aastat hiljem, alles 2012.aastal. Kui Hiinas ehitati koroona puhkedes suurhaigla valmis nädalaga ning isegi Leedus käib moodsate maanteede ehitus muljetavaldavas tempos ja mahtudes, siis miks meil võtab iga rajatava teejupi rajamisprotsess tervelt 10 aastat? Koalitsioonilepingus üldsõnaliselt seatud põhimaanteede neljarealiseks ehitamise eesmärk ei tähenda valmimistähtaega mainimata eriti midagi.

Edasi lugemiseks vajuta:
Oled juba lugeja?