MILLAL ANNAVAD HINNAD ALLA? Euroopas on kauplejatel häda käes: kraam seisab riiulitel ja allahindlused on magusad. Mis juhtub Eestis?
Koroonapandeemia on mõju avaldanud nii kaubandusega tegelevate ettevõtete tööle kui ka tarbijakäitumisele. Kuidas ja millal tehakse praegustes oludes allahindluseid ja milliseid muutuseid on märgata tarbijate käitumises, selgitab TalTechi ärikorralduse instituudi turunduse dotsent Oliver Parts ja suuremad kaubanduskeskused.
Just viimasel ajal on Eestis üha selgemini nähtav tendents, et allahindlused algavad juba enne, mitte peale pühasid. Seetõttu võib juba enne jaanipäeva näha poeakendel soodusmüükidele viitavaid plakateid. Mis aga võib olla sellise muutuse põhjuseks?
„Siin on kaks aspekti, mida silmas pidada. Kui vaatame näiteks Soome allahindlusi, siis nende puhul on olnud see täiesti tavaline ja siin ei ole vaja mitte mingisugust erilist majandustsüklit selle jaoks. Soomes algasid juba enne nii-öelda soomlaste jaanipäeva* need allahindlused pihta,“ ütleb TalTechi ärikorralduse instituudi turunduse dotsent Oliver Parts, kes spetsialiseerub ka tarbijakäitumisele.