Mart Viisitamm | Kas TAI ja terviseameti liitmist takistavad asjaolud olid pastakast imetud?

Mart Viisitamm, jurist ja roheline poliitik, 27. oktoober 2022

Välisluureameti juhi siirdumine RMK kõrgepalgaliseks juhiks pani paljud meist kukalt kratsima – kuidas saab olla nii, et riiklikule tippjuhile tuleb ühel ametikohal ebaõnnestumise korral tagada maksumaksja raha eest nii-öelda „pehme maandumine“ teisel kõrgepalgalisel kohal? Kas tõesti peab see, kes korra avaliku sektori tippjuhi leiba maitsnud, sellest elu lõpuni kinni hoidma?

Sama küsimus tekib ka siis, kui vaadata sotsiaalministeeriumi allasutuste ühendamise saagat: kui 1. veebruaril jõudis avalikkuseni teade ravimiameti ja terviseameti liitmisest, näis see paljudele tervisevaldkonna sektori inimestele mõistliku sammuna: näiteks vaktsineerimise korraldamine tervikuna on Eestis jagatud mitme ametkonna vahel ning terviseameti ja ravimiameti liitmine aitaks kindlasti selle teemalist koostööd parandada. Seega oleks nende kahe asutuse liitmine oleks meile andnud mitte ainult ühe tippjuhi ja tugifunktsioonide optimeerimise võrra väiksema kulu, vaid tervishoiu seisukohalt vaadatuna paremini toimiva ja üksteist toetava terviku.

Edasi lugemiseks vajuta:
Oled juba lugeja?