PARADIIS PARKLAKS | Gea Kangilaski: linnaametnike meelest pole tartlane nõus 6-7 minutit randa kõndima
11. aprillil teatas Tartu linn, et kavandab Tähtvere Puhkepargi, Spordipargi ja vabaujula teenindamiseks rajada parkla dendropargi rohealale kavandades senise puiestee lõpus oleva pisiparkla asemele kuni 88 kohaga parklat otse taastatud Supilinna tiigi vahetusse lähedusse. Kavandatavast parklast mitte kaugemal kui 500-600 meetrit asub aga samas mitu tühja suurparklat, mis täituvad vaid harvadel Lauluväljakul toimuvate kontsertide ajal. Seda, miks ei soovita olemasolevaid parklaid kasutada ja rajatakse selle asemel üks „hooajaline parkla“ suveperioodiks ei põhjendatud.
Ometi oli Tartu linn vaevalt mõned päevad varem, 4. aprillil teavitanud avalikkust vastse parkimisuuringu tulemustest: linna parkimiskohad on alakasutatud, kogu linnas on parklate all rohkem kui kesklinna jagu maad ja ühe parkiva auto kasutuseks lausa viie parkimiskoha jagu ruumi.
Senine parkimiskorraldus ei ole kulutõhus ega suuna inimesi autokasutusest ühistranspordi või muu liikuvusviisi kasuks loobuma, pea kogu linnas on asfaltkattega pinna all rohkem maad kui puude võrakattega pinda, mis osundab üheselt, et suurem jagu meie parklaid on kuumasaari tekitavad asfaltkõrbed. Linn vajab täiesti uut parkimisstrateegiat öeldi, uut vaadet parkimiskorraldusele, et inimesi kuumalainete, müra ja saastatuse eest piisavalt kaitsta.