TALLINNA RATTALINNAPEA: ummikud süvenevad, liikluskultuur kisendab, ent pakutakse vaid asendustegevusi
„Ei ole võimalik paigutada Tallinna tänavatele veel 100 000 autot, seega on tähtis arendada kõiki liikumisviise,“ ütles Tallinna linnapea Jevgeni Ossinovski oktoobris. Ometi liigub Tallinn säästliku liikuvuse arendamise asemel teiste Euroopa linnadega võrreldes risti vastupidises suunas. Ummikud süvenevad, liikluskultuur kisendab muutuste järele ja lahenduste asemel pakutakse asendustegevusi.
Tartu Ülikooli prognoosi kohaselt elab Eesti pealinnas juba lähitulevikus 10–20 protsenti rohkem inimesi ehk umbes 550 000 elanikku. Selles pole midagi eriskummalist – ka Helsingi ja Stockholm kasvavad, kuid need linnad töötavad (kusjuures tulemuslikult) selle nimel, et ühistransport ja rattateed oleksid tasemel, et pakkuda inimestele liikumiseks alternatiive.
Vaadake linnast välja suunduvat liiklust Paldiski maanteel, Tartu maanteel pärast Ülemiste ristmikku või Järvevana teel! Need teed ja suunad on pidevalt ummikus. Ees pole rattureid ega rattateid, aga probleem on endiselt sama – me lihtsalt ei mahu ära. See on tänane reaalsus. Aga kuidas ja kus me liigume veel siis, kui Tallinnas elab üle poole miljoni elaniku?