Seisukoht | Pidurdamine on kiiruse surm

Geidi Raud, reporter, 4. august 2017

Hiljutisel 6500kilomeetrisel autoreisil mööda Kesk-Euroopat armusin jäägitult kiirteedesse. Roolikeerajatele pakuvad korralikud asfaltteed sõidunaudingut ja samuti on see lahendus turvaline, sest ohtlikke möödasõite tegema ei pea. Kolm rida ühes ja kolm rida teises suunas, suurim lubatud kiirus 140 kilomeetrit tunnis. Saksamaal kiirusepiirangut polegi.

Veoautod kulgevad 90kilomeetrise tunnikiirusega parempoolses reas, enda sõiduoskust ja auto mootorivõimsust keskmiseks hindavad autojuhid keskel ja Schumacherite päralt on vasakpoolne sõidurada. Enamikus Euroopa riikides tuleb kiirteel sõidu eest maksta, kuid see on igati põhjendatud, sest nii kvaliteetsete teede ehitus on neelanud miljardeid eurosid. Tahes tahtmata ilmub vaimusilma kujutelm sõidust mööda neljarealist korralikku Tallinna–Tartu maanteed.

Edasi lugemiseks vajuta:
Oled juba lugeja?