Repliik | Sinimustvalge lipumärk eksitab tarbijat

Kaupo Kutsar, Eestimaa Lihaveis OÜ juht, 10. august 2017

Tarbijakaitseameti eesmärk on vastutustundliku ja usaldusväärse tarbimiskeskkonna loomine. Samas ei lase amet ennast häirida vastustundliku ja usaldusväärse märgistuse puudumisest tootepakenditel, mis pole kooskõlas tarbijate ootustega kodumaisele toidule.

Tarbijakaitseameti seisukohast ei ole importtoorainest toidutoodetele rahvusvärvides lipumärgi paigutamine eksitav kauplemisvõte. Olgugi et 73,6% tarbijatest mõistab lipumärgi kasutamist sellisel kujul kui reklaami kodumaisest toorainest tootele. Ameti arvates ei ole selline märk tootel reklaam, vaid lipumärk täiendab seadusest tulenevat märgistamisalast teavet. Muidugi ei saa enamik tarbijaid aru, milleks on vaja toodetele lisateavet just sellisel kujul – see tekitab vaid segadust.

Edasi lugemiseks vajuta:
Oled juba lugeja?