Juhtkiri | Perearst – auu, kas kuuled?

Ohtuleht.ee, 10. jaanuar 2023

„Tere, olete helistanud perearstikeskuse see ja see telefonile. Eestikeelseks teenindamiseks valige 1, venekeelseks valige 2. Vabandame, hetkel on ootejärjekord tavapärasest pikem, teie kõne on meile oluline, vastame esimesel võimalusel. Kui soovite tellida kordusretsepti või broneerida arstiaega, saab seda teha mugavalt meie e-iseteeninduses….“ Palun tõstke käsi, kellel see tekst peas ei ole? Helistad ja helistad ja keegi ei vasta. E-iseteenindus on aga kõike muud kui mugav, eriti kui sa pole osav veebis surfaja, vaid oled näiteks vanem inimene, kes seda tehnoloogiavärki hea meelega väldiks. Perearsti tabamiseks peab ikka hea põhjus ja kannatus olema. Niisama talle nagunii ei helista, kui just ootemuusikast pole saanud lemmiklaul. 

Kas see peab nii olema? Kas perearsti e-teenindus võiks olla lihtsalt kasutatav? Näiteks arstile aja broneerimiseks on ammu paremaid süsteeme kui nii mõneski perearstikeskuse pakutav võimalus kirjutada lihtteksti väljale ettepanek, et ehk sobib tohtrile trehvata kolmapäeval kell kolm. Süsteem võiks minimaalselt olla selline, mis näitab vabu kuupäevi ja aegu, millal arst vastu võtab. Siis saaks need, kes on võimelised veebis toimetama, oma asjad selles päriselt mugavas e-keskkonnas korda ajada, ja need, kes ei suuda, pääseks lihtsamini telefoni teel löögile. 

Edasi lugemiseks vajuta:
Oled juba lugeja?