SAJANDI PROJEKT: Rail Baltica ehitus võtab tuure üles
Tallinnast Pärnusse võib uuel raudteel saada juba nelja-viie aasta pärast, sest pikalt hoogu kogunud Rail Baltica ehitus edeneb üha tempokamalt.
Tallinnat Riia, Kaunase ja sealt edasi Varssaviga ühendavat Rail Balticat pole kuidagi liialdus nimetada sajandi taristuprojektiks, sest rajatav raudtee kõigi oma heade ja halbade omadustega jääb meiega ilmselt väga pikaks. Heaks võrdluseks on 19. sajandil ehitatud raudtee Narvast Tallinna ja Paldiskini ning Tapalt Valgani. Need liinid on tänase päevani seal, kuhu tsaariajal paika pandi ja pole ette näha, et see kuhugi kaoks. Tõsi, just praegu õgvendatakse Tallinna-Tartu raudtee kurve natuke laugemaks, et rongid saaksid kiiremini sõita.
Rail Baltica ehitust on Tallinnas ja Harjumaal juba mitmel pool näha, aga tempo vaid kasvab, sest sõlmitakse üha uusi lepinguid uute lõikude ehitamiseks. Rail Baltic Estonia juhatuse esimehe Anvar Salometsa sõnul käivad praegu ehitustööd põhitrassil kokku 65 kilomeetri ulatuses. „Oleme graafikus, et järgmisel aastal samal ajal oleks kõikjal põhitrassi osas kas ehitus käimas või ehituslepingud sõlmitud,“ kinnitas Salomets.