„HARRIS VS TRUMP“ | Georg Malvius: tahaksin väga säärast näidendit lavastada ja näitlejaid ette valmistada
Teatri ja muusikateatri lavastajana lummab mind produktsiooniprotsess. Leida parimad näitlejad. Avastada lavastuse jaoks kõige õigem teatrikeel. Lavastada lugu nii, et publik seda tervenisti mõistaks ja selle sõnum publikus vastukaja tekitaks. Ja näha, kuidas publik ja kriitikud esietendusel reageerivad.
Charles Dickensi lõpetamata romaanil põhinevas muusikalis „Edwin Droodi mõistatus“ mängib publik etenduse lõpu üle otsustamisel aktiivset rolli. Nad valivad tegevuste lahtirullumise käigus mõrvari isiku ja tegelaskujude saatused. Ka Ameerika valimissüsteem võib meenutada suurejoonelist teatrispektaaklit, mis on tulvil dramaatilisi hetki, eredaid karaktereid ja üllatavaid süžeepöördeid. See iga nelja aasta tagant toimuv sündmus ei kujunda mitte üksnes kogu riigi tulevikku, vaid lummab ka üle maailma miljoneid vaatajaid. Tahaksin väga säärast näidendit lavastada ja näitlejaid ette valmistada. Kuid võtkem see teekond kuni tema kibeda lõpuni nüüd ette.
Osatäitjate valimine on lavastamise olulisemaid aspekte. Meie näidendis „Harris Trumpi vastu“ täidavad prooviesinemiste aset eelvalimised, kus kandidaadid võistlevad oma partei nominatsiooni nimel. Iga kandidaat lööb lootuses publiku südant võita letti oma karisma, poliitika ja isiklikud lood. Casting'u-juhina tegutseb ajakirjandus, mis sukeldub kandidaatide tausta ning tõstab esile nende kõige köitvamad omadused. Nii seatakse lava valmis eepiliseks kahevõitluseks.