Mari Jüssi | Autostumise teelt on võimalik ära keerata

Mari Jüssi, Stockholmi keskkonnainstituudi Tallinna keskuse vanemekspert , 11. mai 2016

Tallinna ja ka teiste Eesti linnade tee-ehitusprojektid ning kinnisvaraarendused lähtuvad väga kõrgetest autostumise kasvu prognoosidest. Sisuline arutelu, kas meil tegelikult üldse nii laia joont teedeehituses vaja läheb, on puudu. On teada, et rohkem teid või laiemad teed ummikuprobleemi linnades ei lahenda. Pigem määrabki tänavaruumi jagamine erinevate liiklejate vahel ära, millist liikumisviisi eelistatakse. Esiteks kujundame linnatänava ja edasi kujundab see linnatänav juba meid.

Reidi tee ehitamise üks põhiargumente on pudelikaela probleemi lahendamine. Samas on Briti transpordiökonoomika professor Phil Goodwin tabavalt öelnud, et pudelikael ei ole pudeli disainiviga. Tegemist on vajaliku osaga pudeli või siis ülekantud tähenduses ka linnatänavate disainist, mis aitab liiklusvooge linnas reguleerida ning hoiab linna liigsest autouputusest. Reidi tee praegune lahendusvariant paradoksaalselt just selle järjekordse uputusohu kaasa toobki.

Edasi lugemiseks vajuta:
Oled juba lugeja?