Juhtkiri | Riik peab ID-kaartide uuendamise nimel pingutama
Et Eesti jõudis ID-kaardi avastatud turvariski lahenduse leidmiseni napi kuu ajaga, on kindlasti hea uudis. Nüüd jääb pöialt hoida, et tervelt kolmveerand miljoni kaardi uuendamine sujuks võimalikult libedalt. Kel õnnestub uuendus arvutis ära teha, on kergelt pääsenud. Keerulisemaks tõotab minna nendel, kes eri põhjustel ei saa uuendust teha ning peavad sammud teenindussaali seadma. Nende puhul lisandub eelkõige ajakulu teeninduskontorites oma järjekorda oodates.
ID-kaardi kõrvale soovitatud mobiil-ID puhul on üks oluline puudus – tegu on tasulise teenusega, mis tõotab pankadele kuni 10 miljonit eurot aastas. Olukorras, kus ID-kaart on küll kohustuslik, kuid riik ei suuda tagada selle järjepidevat kasutuskõlblikkust, pole riigist aus propageerida sinna juurde veel tasulist teenust. Sel juhul peaks ka mobiil-ID olema vähemalt segaduste aastal, aga miks mitte ka edaspidi tasuta. Kuidas seda saavutada, on riigi ja pankade kokkuleppe küsimus.