Juhtkiri | E-riik ei asenda head teenindust

Õhtuleht.ee, 18. juuli 2017

Politsei- ja piirivalveameti (PPA) pealinna esinduste ukse taha tekkivad mõnekümnemeetrised sabad ei ole uus nähtus, olgugi et passi- ja ID-kaardi vahetajaid oodataksegi tänavu tõesti rekordarv. Kui teenindussaalidesse valgub massiliselt ootajaid pea igal suvel, viitab see, et põhjus võib olla dokumendivahetuse korralduses. Kas PPA pole suutnud õppida eelmiste aastate vigadest?

Uuenduste rohkus viitab, et on küll – üleskutsele saata dokumenditaotlus e-postiga  reageeris enneolematu hulk inimesi (paraku jäi venima ametnike tööd lihtsustama mõeldud taotlussüsteemi arendus); alates veebruarist teavitab riik kodanikke e-postiga kehtivuse kaotavast ID-kaardist 90 päeva ette ja lisandunud on teavitused teistegi dokumendiliikide kohta. Tõsi, nende kümnete, kui mitte sadade inimeste jaoks, keda jättis selleks aastaks plaanitud lennureisist ilma pelgalt kehv mälu, tuli uuendus liiga hilja. Ent mõne teise jaoks võib soovitus üle kontrollida, kas eesti.ee lehel on ikka märgitud kehtiv e-posti aadress, tulla täpselt õigel ajal.

Edasi lugemiseks vajuta:
Oled juba lugeja?