Tartu kärpekohaks sai bussiliiklus: „Tipptunnil ei tohiks liikumine halvemaks minna.“
„Põhjust ei ole vaja kaugelt otsida, järgmise aasta eelarve kokkupanek on olnud paras kunsttükk. Oleme püüdnud erinevaid võimalusi, kuidas tulud-kulud tasakaalus hoida ja üheks kärpekohaks on meie tänane liinikilomeetrite maht,“ põhjendab Tartu abilinnapea Raimon Tamm, miks juba alates järgmisest reedest hakkavad Tartu linnaliinibussid harvemini liikuma.
Sel aastal kulutas Tartu linn linnaliinibussidele 12 miljonit ja järgmise aasta eelarves on selleks 15 miljonit, aga isegi sellise tubli kasvuga ei suuda linn praeguses mahus bussiliine käigus hoida. Hüppelise hinnatõusu toovad Tamme sõnul peamiselt kallim kütus ja bussijuhtide suurem palk. „Võtsime kõige sagedasema väljamisega liinidelt ära väljumisi väljaspool tipptunde,“ seletab Tamm. „Tipptunnil ei tohiks liikumine halvemaks minna, vaid ühel liinil puudutab hõrendamine ka tipptunde. Kärpekohaks on ka hilisõhtused väljumised, kus on väga vähe sõitjaid. Päris viimase väljumise jätame alles, lihtsalt vahepeal läheb hõredamaks.“
„Kuna ma alles reede hommikul sain sellest teada, siis ma ei ole teemasse jõudnud süveneda,“ tunnistab Tartu volikogu majanduskomisjoni liige Pärtel Piirimäe. „Seda ma teadsin, et linnavalitsus üldiselt suurendab kulutusi bussiliiklusele, aga see tuli üllatusena, et nad teisest poolest seda kärbivad. See on puhtalt linnavalitsuse otsus, volikogust ei ole see läbi käinud. Ma saan aru, miks seda tehti, aga ma ei ole kindel, et see on kõige õigem kärpekoht.“