Tartu kärpekohaks sai bussiliiklus: „Tipptunnil ei tohiks liikumine halvemaks minna.“

Asso Ladva, 5. detsember 2022

„Põhjust ei ole vaja kaugelt otsida, järgmise aasta eelarve kokkupanek on olnud paras kunsttükk. Oleme püüdnud erinevaid võimalusi, kuidas tulud-kulud tasakaalus hoida ja üheks kärpekohaks on meie tänane liinikilomeetrite maht,“ põhjendab Tartu abilinnapea Raimon Tamm, miks juba alates järgmisest reedest hakkavad Tartu linnaliinibussid harvemini liikuma.

Sel aastal kulutas Tartu linn linnaliinibussidele 12 miljonit ja järgmise aasta eelarves on selleks 15 miljonit, aga isegi sellise tubli kasvuga ei suuda linn praeguses mahus bussiliine käigus hoida. Hüppelise hinnatõusu toovad Tamme sõnul peamiselt kallim kütus ja bussijuhtide suurem palk. „Võtsime kõige sagedasema väljamisega liinidelt ära väljumisi väljaspool tipptunde,“ seletab Tamm. „Tipptunnil ei tohiks liikumine halvemaks minna, vaid ühel liinil puudutab hõrendamine ka tipptunde. Kärpekohaks on ka hilisõhtused väljumised, kus on väga vähe sõitjaid. Päris viimase väljumise jätame alles, lihtsalt vahepeal läheb hõredamaks.“

Edasi lugemiseks vajuta:
Oled juba lugeja?