EESTI TEATRI AUHINNAD 2024 | Parim lavastaja Ene-Liis Semper: „Macbeth“ sündis parimas koostöös, kus näitlejad ja muusikud kuulasid üksteist

Jaanus Kulli, 30. märts 2024

„Ükskõik, kus sa ka ei lavastaks, kui sa ikka millelegi väga kirglikult keskendud, et sellest tahaks praegu rääkida ja sinnapoole vaadata, tulevad inimesed ise su selja taha. Lõpuks avastad, et seal on terve armee, kes annab sulle jõudu. See ilus jõud ongi see, mida ka täna [kolmapäeva] õhtul kõige rohkem tänada tahaks,“ mõtiskleb lavastaja Ene-Liis Semper.

Ene-Liis pälvis koos Tiit Ojasoo ja Olari Eltsiga lavastajaauhinna etenduse „Macbeth“ eest, mis sündis koostöös Eesti Draamateatri, Eesti Riikliku Sümfooniaorkestri ja Eesti Kontserdiga. Lavastaja ei salgagi, et oli väga hea tunne, kui „Macbethi“ esietenduse viimase noodi vaibudes ja pärast marulist aplausi kõlasid otsekohe arvamused, et äsja nähtu on viimase aasta, kui mitte eelmise kümnendi parim lavastus.

„See oli väga suur lavastus ja koostööd ERSO-ga ei saa teha iga päev. Samas vajas lavastusprotsess ülisuurt fookust, sest muusikute aeg jookseb teistsuguste ametiühingute reeglite järgi. Ülihea meel on ka selle üle, et kui kaheksa aastat tagasi sai teatris NO99 lavastatud „Pööriöö une“ ajal – milles samuti ERSO osales – Olariga kokku lepitud, et teeme tulevikus midagi veel koos, siis „Macbethiga“ sai see teoks. Olari on ka meie väga hea sõber, kes tuleb alati vastu lavastajate ideedele ja istub nendega kogu öö koos, lapates partituure,“ meenutab Ene-Liis väikest detaili prooviperioodist.

Edasi lugemiseks vajuta:
Oled juba lugeja?