Selle suve hittlavastuse „Rahamaa“ piletid on viimseni välja müüdud. Kas tulevad lisaetendused?
„Ühtepidi on finantstemaatika keeruline ning teatri jaoks esmapilgul kindlasti mitte kõige seksikam maailm, aga teisalt: suured rahad panevad käima suured rattad ning seetõttu on see ikkagi väga oluline ja meid kõiki puudutav teema,“ ütleb lavastaja Hendrik Toompere jr välja lihtsa tõe, miks Mehis Pihla „Rahamaa“ neljapäeval Tartus Kammivabriku tehasehoones esietenduseni jõudis.
„Mehis tuli „Rahamaa“ ideega minu juurde umbes kaks aastat tagasi, et äkki võiks selle lavale tuua,“ meenutab Hendrik hetke, mil rahamasin Eesti Draamateatri tagatubades käima lükati. „Istusime maha ja arutasime, mis kandi pealt teemale üleüldse läheneda. Kuni leidsime enda jaoks õiged pidepunktid, milliseid aluseks võttes Mehis midagi kirjutas, mida seejärel analüüsisime. Midagi kirjutas Mehis ümber ja jälle analüüsisime ning nii see protsess vältas pea kaks aastat. Samal ajal tegi Mehis väga põhjalikku uurimistööd, intervjueeris asjatundjaid ja kogus siit-sealt kõikvõimalikku infot, et pilt saaks võimalikult lai. Lõpuks sõi ta ennast sedavõrd materjali sisse, et kahjuks kõik sellest lavale ei jõudnudki,“ võtab ta kokku lavastuse ettevalmistusprotsessi.
Noor Toompere on nuusutanud rahamaailma varemgi. Tänagi läheb endiselt täissaalidele tema „Lehman Brothers“, kus üks tegelane on pangandus. Selle teemaga on ta puutunud kokku ka seriaalis „Pank“. „Seega mingi kujutluspilt mul oli, kuidas seda maailma üleüldse teatris käsitleda. Mille lühike resümee oleks: ühtepidi on finantstemaatika keeruline ning teatri jaoks kindlasti mitte kõige seksikam maailm, aga teisalt: suured rahad panevad käima suured rattad ning seetõttu on see ikkagi väga oluline ja meid kõiki puudutav teema.“