JUHTKIRI | Kui harjusk helistab
Aina sagedamini avastavad noored, et nende vanemad ja vanavanemad on arvete maksmisega kimpus ning pensioniga, millega enne ilusti hakkama saadi, ei tulda enam välja. Nad on endale telefoni teel igasuguseid vitamiine, teenuseid ja kes teab veel mida tellinud, ning ei oska lepinguid tühistada, kirjutab Õhtuleht. Kuidas neid aidata? Miks nad seda teevad ja siis veel varjavadki?
Eks osa sellest, miks telefoniärikad end just vanematele inimestele nii edukalt külge kleepuvad, on üksindus. On ju meeldiva inimesega alati hea rääkida. Kuid siis on juba talle raske „ei“ öelda ja nii ostetaksegi inimlikuna tunduva soojusetunde eest asju, mida ei vajata. Eakad väärtustavad silmast-silma suhtlust, seega on oluline nendega rääkida. Uurige, kuidas teie sugulastel ja sõpradel läheb, enne kui avastate, et nad on võlgades.
Samuti ei maksa eakaid ebavajaliku ostu eest liialt hukka mõista, ka nooremad hangivad endale nii dopamiini. Odavat rämpsu pakkuvad internetipoed püsivad ju elus peamiselt nende peal. Sageli hilja õhtul, mõni vahel ka pokaali taga. Täiuslikus maailmas ei peaks oma elu puudujääke ostuteraapiaga lahendada, sest see koormab peale rahakoti keskkondagi.