Küsimus | Kuidas vältida e-poest ostes petta saamist?
Õhtuleht: Mida saavad netis ostlejad teha, et mitte sattuda olukorda, kus kauba eest on makstud, aga seda ei saa kätte ega ka raha tagasi, nagu juhtus hiljuti näiteks crazydeal.ee klientidega?
Pille Kalda, tarbijakaitseameti kommunikatsiooniekspert: Soovitame ostu sooritades olla nii müüja kui ka kauba ja tingimuste suhtes tähelepanelik. Kindlasti tasub kontrollida internetist ostu tehes kaupleja tausta, vaadata tema kodu- ja sotsiaalmeedia lehte ja sealseid kommentaare. Internetiotsingut kasutades võivad välja tulla teiste tarbijate kogemused selle kauplejaga, samuti oleks hea vaadata teateid ja hoiatusi, sealhulgas tarbijakaitseameti musta nimekirja, mis annab ohusignaali ja aitab teha kaalutletud otsuse. Kui taustauuringu käigus tekib kahtlusi, kas tegemist on usaldusväärse partneriga või mitte, siis tasub neid asjaolusid otsuse tegemisel arvesse võtta. Kahtluse korral soovitab tarbijakaitseamet tehingust mitte teha.