TEADUSLIKULT PUUST JA PUNASEKS: mis paneb meid aina uusi kalleid tehnikavidinaid ihkama?

Kais Allkivi, 11. november 2017

„Ihaldamise mehhanismid on erinevate ihaobjektide puhul küllalt ühesugused. Uue telefoni ihaleja ajus on seisund seega sarnane näljase inimese ajuga, või näiteks reisija omaga, kes ootab vihmase käes peatuses, et buss ometi juba saabuks,“ võrdleb eksperimentaalpsühholoog Andero Uusberg.

„Kõigil neil juhtudel töötavad ajus umbes silmade tagant algavad piirkonnad, mille aktiivsusmustris on kirjas ihaldatava tagajärje tunnetatud väärtus. Mujal ajus on lisaks stardivalmis erinevad tegevused, mille sooritamine tõotab selle tagajärjeni viia. Kõigest sellest kokku tekibki tunne, et ma tahan midagi,“ selgitab Uusberg.

Edasi lugemiseks vajuta:
Oled juba lugeja?