Juhtkiri | Tõmmakem tasuta bussidele pidurit

Ohtuleht.ee, 4. aprill 2018

Kui Edgar Savisaarel Tallinna linnapeana piisas pealinnas tasuta ühistranspordi juurutamiseks napilt aastast, siis praegu paistab, et Keskerakonna juhtkond eesotsas majandus- ja taristuminister Kadri Simsoniga hammustas liiga suure tüki, kui lubas, et tasuta sõit laieneb tänavu 1. juulist kõigisse Eesti maakondadesse. Pikast ettevalmistusajast hoolimata pole kolm kuud enne väljahõigatud tähtaega isegi valitsusliidus vaibunud küsimused, kas avalike liinide täismahus doteerimine on ikka mõistlik.

Keskerakonna peamine oponent IRL küsib üha valjemini, kas piletitasust ei tuleks vabastada ainult pensionärid ja koolilapsed ning tööinimeste jaoks hinnad ühtlustada, laiendades seda ka kommertsliinidele ja rongisõidule. Minister Simsoni plaani seavad kahtluse alla ka maakondlikud ühistranspordikeskused. See ei üllata, arvestades kui erinevad on hajaasustusega piirkondade transpordivajadused võrreldes näiteks Harjumaaga. Üks lahendus ei pruugi sobida kõigile, kui ühes keskuses muretsetakse liighõreda liinivõrgu pärast, teises aga puudub selgus, kas tasuta bussid sunnivad turult lahkuma kommertsvedajaid, mistõttu tuleks avada veelgi rohkem avalikke liine – ja seda ikka maksumaksja raha eest.

Edasi lugemiseks vajuta:
Oled juba lugeja?