Küsimus | Miks riik tõstis liiklustrahvid kahekordseks?

Arvamustoimetus, 5. oktoober 2021

Kuna liiklustrahvide aluseks olev summa tõsteti 67 protsendi võrra kolmelt eurolt viiele, siis millisele arvutuskäigule tugineb sedavõrd suur tõus? Miks mitte 3.50, 4.00 või 10.00, vaid justnimelt 5.00 eurot? Kui palju sellisele tõusuga on arvestatud trahviraha lisalaekumist eelarvesse?

Indrek Link, siseministeeriumi korrakaitse- ja kriminaalpoliitika osakonna nõunik: Seaduse muudatuste eesmärk on kaasata omavalitsusi senisest enam liiklusjärelvalvesse ning seeläbi kogukonna turvalisust paremini tagada. Trahvide eesmärk on suunata inimesi seaduskuulekale käitumisele ja need on ka välditavad ehk erinevalt maksudest ei ole tegemist kõigile kohalduva üldise kohustusega. Selleks, et trahvil oleks vajalik mõju inimeste käitumisele ja et see ajas ei devalveeruks, tuleb rahatrahvid, sh hoiatus- ja mõjutustrahvid, kindla aja tagant üle vaadata. Sissetulekute kasvades ei ole samale tasemele jäänud trahvimääral enam sellist mõju, kui selle kehtestamise ajal, sest trahvi osakaal väljaminekutest on väiksem. Trahvimäära seadmisel tuleb seadusandjal leida optimaalne lahendus, mis omaks liikluses inimeste käitumisele piisavat mõju, kuid ei koormaks liigselt nende toimetulekut.

Artikli täismahus lugemiseks vajuta:
%
Proovi Digilehte
1€/kuu
Oled juba lugeja?