RÖÖGATU TÕUS: euronõue lisab bensiini ja diislikütuse hinnale kuni euro!
Nagu veel automaksust vähe oleks, muudab Euroopa Komisjoni loodud ja peagi Eesti seadusesse jõudev direktiiv hiljemalt 2030. aastal bensiini- või diiselmootoriga auto pidamise nii kalliks, et mõistlikum on viia see vanametalli kokkuostu. Arukas pole enam ka gaasiga kodu kütta – just see ongi eesmärk!
Piltlikult öeldes maksavad kütusemüüjad varsti meie autode summutist tuleva tossu kinni. Vähem kui kolme aasta pärast käivituva heitkogustega kauplemise süsteemiga (ETS2) seonduv info on aga endiselt nii segane, et sellest kõneldakse põhiliselt kuluaarides. Teada on, et Euroopa Komisjoni andmetel läheb autodes kasutatav diislikütus 2027. aastast, aga kliimaministeeriumi andmetel 2028. aastast kõigepealt natuke ja 2030. aastast palju kallimaks, ehkki päris kindel pole seegi. Praegu käib süsteemi väljatöötamine jooksu pealt.
Euroopa Komisjon annab oma kodulehel teada, et ETS2 hakkab tööle 2027. aastal ja eesmärk on saavutada kliimaneutraalsus 2050. aastaks. CO₂ heide peaks vähenema 2030. aastaks 42 protsenti võrreldes 2005. aastaga. 2027–2030 hoitakse CO₂ kvooditonni hind kunstlikult mitte rohkem kui 45 euro juures, 2030. aasta jaanuarist piirangud kaovad. Kui aga gaasi- ja naftahinnad peaks olema erakordselt kõrged, võib Euroopa Komisjon lükata ETS2 rakendamise edasi 2028. aastasse.