KELLE ÕPETAJA MÄRKUS ON KÕIGE TOBEDAM? Noored lunivad tähelepanu avalikult nõmetsedes

Reti Jõerand, 7. mai 2024

Miks kipuvad õpilased avalikult sotsiaalmeedias laiama õpetajatelt saadud märkuste või koolist puudumistega? „Mida suurem lollus, seda suurem reaktsioon ja seda enam meeldimisi. Nii see spiraal töötab,“ leiab õpetaja Anna-Liisa Blaubrük.

Sotsiaalmeedia, eelkõige TikTok ja Instagram on täis õpilaste tehtud anonüümseid kontosid, kuhu laetakse üles kõige „kõvemaid“ märkuseid, mida keegi on eKooli või Stuudiumisse saanud. Nii näiteks on õpetajate lisatud märkused koolitundides korda saadetud tobeduste kohta: „Nimetas matemaatikatunnis tahvli ees olevat klassikaaslast „pihkuriks“ ja „Sellel ajal, kui peaks iseseisvat tööd tegema, räägib, et ta riist on nii pikk, et seda peab ümber oma jala keerama“.

Säärastel postitustel on tihtipeale palju vaatamisi, kommentaare ja jagamisi. Eakaaslastele teevad sellised postitused lihtsalt nalja ning postituse autor saab omasuguste seltsis teatud populaarsuse ja staatuse. Nii näiteks on keegi teinud tobedate märkuste jaoks spetsiaalse Instagrami konto, millele on kogunenud ligi 24 000 jälgijat. Iga postitus saab keskmiselt 2000 meeldimist.

Edasi lugemiseks vajuta:
Oled juba lugeja?