MAIT MALMSTENI FENOMEN: „Mait on lihtsalt mõnus inimene ja pagana hea näitleja! Kes siis sihukesega koos töötada ei tahaks?!“

Aigi Viira, 18. mai 2024

„Tavaliselt otsitakse filmidesse tüpaaže, Mait on aga alati karakter – ta võib mängida ükskõik keda ja see teeb ta ihaldatavaks näitlejaks iga režissööri jaoks,“ mõtiskleb triloogia „Klassikokkutulek“ režissöör René Vilbre. „Põhjuseks, miks Mait on praegu number üks filminäitleja Eestis, on see, et ta on paduandekas igas žanris. Ta on filmogeeniline ning hea koostööpartner. Kui talle roll meeldib, ei tee ta režissööri elu platsil raskeks, vaid aitab alati lahendustega kaasa, kui võtteplatsil tekib sisulisi umbsõlmi.“

Tõik, et praegu on näitleja Mait Malmsten vaat et igas filmis ja seriaalis, kõnelemata Eesti Draamateatri lavastustest, jätab esmapilgul mulje, et meil enam muid meesnäitlejaid polegi. Muidugi on ka teisi, kuid praegu näikse olevat Mait Malmsteni aeg. Nii teatris, filmis kui ka seriaalides. Filmid „Klassikokkutuleku“ triloogia, „Kalev“, „Apteeker Melchior“, Tähtsad ninad“, „Taevatrepp“, „Elu ja armastus“, sekka seriaalid „Tulejoonel“, „EnsV“, „Kes tappis Otto Mülleri“ ja „Siis kui elu maitses hästi“. Lisaks teatrilavastused. Malmsten on kõikjal. Kogu aeg.

„Mait on üliheas vormis, ta on parimas eas,“ tunnustab näitleja Jan Uuspõld kolleegi, kellega koos töötab praegu „Roheliste niitude“ proovisaalis. „Mait on suutnud töötada kõik aastad draamateatris ning seetõttu on ta hoidnud ka oma näitlejaaparaati töövõimelisena. Kui pianist ei harjuta kogu aeg, siis ta käsi läheb kinni. Minu meelest on näitlejaga sama. Kui ütlen, et Mait on üliheas vormis, ei mõtle ma füüsilist vormi, vaid näitleja vormi.“

Edasi lugemiseks vajuta:
Oled juba lugeja?