RAHAHÄDAD EI SÄÄSTA KEDAGI! Hardi Volmer Nukufilmist: „Kogu süsteem on nutune, sest see võbeleb haua serval.“
„Nukufilmil on vesi ahjus ja asja muudab eriti pikantseks see, et Pimedate Ööde filmifestival on sel aastal eriti animatsioonitiine,“ tõdeb filmimees Hardi Volmer . „Seekordsel PÖFFil on vähemalt ühe nukufilmi esilinastus ja näidatakse ka BBC algatusel tehtud dokumentaalfilmi Nukufilmist.“ Ent Nukufilm vaevleb kogu selle pidulikkuse kõrval ei millegi muu kui rahahäda käes.
„Põhjus, miks inglased Nukufilmist dokumentaalfilmi tegema hakkasid, oli see, et tegemist on täiesti unikaalse nähtusega filmikunstimaailmas,“ räägib Volmer. Tegu on suurest austusest ja huvist siinse nukufilmi traditsioonide vastu tehtud tunniajase filmiga „Nukufilmi lugu“, mida seekordsel PÖFFil kolm korda näidatakse. Tõukeks selle filmi valmimisel sai BBC seriaal haruldastest käelistest ametitest, mida inimesed üle ilma peavad. Nii avastati Volmeri sõnul ka Nukufilm, ja säherdusi stuudioid on maailmas väga vähe.
Filmitegijad käisid kohapeal, imetlesid siinset stuudiot ja kiitsid eestlaste animatsiooni-traditsiooni, aga 1957. aastal loodud Nukufilm ise peab praegu Volmeri sõnul justkui peiepidu. Nii et sama edukalt võiks juba PÖFFi avatseremoonial, kus esilinastub esimest korda maailmas Tiit Kikase elava muusika saatel Riho Undi verivärske joonisfilm „Casablanca“, lava nurka leinaküünlakese sättida. Ent mis on põhjuseks, et Nukufilm, mis alatasa väljamaistelt festivalidelt väärikaid auhindu koju toob – näiteks Priit Tenderi film „Koerkorter“ oli selle aasta Oscarite shortlist'is ehk 15 parima seas ja võitis eri festivalidelt kokku 25 peapreemiat –, nüüd rahaprobleemide all vangub?