SUUR MOEDRAAMA! Tallinna moenädala „parim enne“ on läbi? Eesti mood allakäigurajal?
Vaevalt oli jõudnud kevadise Tallinn Fashion Weeki viimane sõu lõppeda, kui sotsiaalmeedias prahvatas vimm. Moeeksperdid ning stilistid kurtsid, et üritus on suur veel vaid oma nimelt, tegelikkuses näeb koledat ja ebakvaliteetset moodi nii catwalk'il kui ka publiku seljas. Kas tegemist on kiusu või konstruktiivse kriitikaga? Palusime disaini- ja PR-ekspertidel pakkuda välja lahendusi, kuidas moeüritus mustast august välja tõmmata.
Kevadine Tallinn Fashion Week püstitas silma järgi publikurekordid. Lisaks väljamüüdud istekohtadele seisid inimesed osadel sõudel neljas reas püsti ning Kultuurikatla suures saalis nappis õhku. Moedemonstratsioon ei käinud mitte üksnes catwalk’il, vaid hoopis kirevam pilt avanes külaliste seljas, kes teineteist ekstravagantsete kostüümidega üle püüdsid trumbata. Kõik tundus sujuvat, kuni kõlasid kriitikanooled, et sõud ja kollektsioonid olid igavad, organisatoorne pool kehv ning moepublik, kellest stiilsemate edetabeleid portaalid siiani koostavad, hoopis maitsetu ja maotu.
Moenädala emandale Anu Kikasele heideti ette ebaviisakat käitumist ning talle pandi süüks, et moenädala hiilgeaegadest on alles vaid hale vari. Kikas ei tahtvat minna kaasa uuendustega ning olevat kinni vanas mustris. Disainer Tanel Veenre ja Säde peatoimetaja Kristi Pärn-Valdoja sõnavad, et sellise laimukampaania ja kiusu õhutamisega kaugele ei jõua. Meie moenädalast ei saa kunagi nii mastaapne, kui seda on Kopenhaageni, Pariisi või Milano omad.