Maanteeamet | Kas nullvisioon päästab Eesti liikluse?

Alo Kirsimäe, maanteeameti liiklusohutuse osakond, 18. jaanuar 2016

Suurem osa Eesti teedest ja tänavatest on üles ehitatud läbilaskevõimele ning liiklusohutus on seal mitmesugustel põhjustel teisejärguline. Tänane transpordisüsteem lubab liikluses riskida kõvasti üle inimvõimete piiri. Ohutumate sõidukite eelisele me niipea loota ei saa, täna liikluses osalevatest sõidukitest üle poole on vanemad kui kümme aastat.

Peaaegu koos euro kasutuselevõtuga jõustunud liiklusseadust nimetame endiselt hellitavalt uueks. Käsi sirutub liiklusreeglite järele alles siis, kui ees seisab juhtimisõiguse taotlemine või juhtunud on liiklusõnnetus. Kuidas minna edasi, et liiklussurmade ja raskete vigastatute arv väheneks?

Edasi lugemiseks vajuta:
Oled juba lugeja?