MIKS ERR SOKUTAB SAADETESSE REKLAAMI? Ajakirjandusjuhid nõuavad: „See moonutab konkurentsi! Eelarveväliselt rahastatud projektid tuleks kohe lõpetada.“
Kuigi seadus ei luba Eesti Rahvusringhäälingus teha reklaami, võib seal näha saateid, mis sisaldavad ühel või teisel moel sisuturundust. Mida arvavad sellest Eesti meediamaastiku asjatundjad ja ajakirjandusjuhid? Näiteks Väino Koorberg leiab, et tellitud-makstud saated kompromiteerivad olulisel moel rahvusringhäälingu sisu ajakirjandusliku sõltumatuse ideed.
Kuigi Eesti Rahvusringhääling (ERR) saab vahendeid riigieelarvest, ei ole see siiski ainus tuluallikas. Delfi tegi novembris ülevaate, kui palju kaasatakse ERRis eri projektide elluviimiseks raha väljastpoolt eelarvet. Aprillikuise seisuga oli seda kaasatud 1,5% jagu ERRi eelarvest ehk 731 611 eurot. Delfi kirjutas, et aasta lõpuks võib see number ulatuda 800 000 lähedusse.
Rahastajate nimekirjas on nii MTÜd, aktsiaseltsid kui ka riigiasutused. ERRi nn koostööprojekte rahastavad näiteks SA Keskkonnainvesteeringute Keskus, Riigikantselei, Euroopa Komisjon, Hispaania ja Saksa saatkonnad, Eesti Kirikute Nõukogu ja isegi Saksamaa avalik-õiguslik ringhääling Deutsche Welle. Vaatamata sellele ei tohi ERR ikkagi rahvusringhäälingu seaduse järgi vahendada sponsorteavet või reklaami.