Keelepoliitika ja tehnoloogia kokkupõrge! Eestlast tervitas pakiautomaadi juures vaikimisi vene keel

Marvel Riik, 7. oktoober 2023

Keeleamet palus postifirmal Itella kaaluda võimalust programmeerida pakiautomaate niiviisi, et kui keegi kasutab selle ekraani võõrkeeles, seadistuks masin kasutamise lõpus automaatselt eestikeelseks – nagu näevad ette keele- ja tarbijakaitseseadus.

Kõik sai alguse sellest, kui Tallinna Mustamäe Maxima Itella pakiautomaadi eestikeelse menüü asemel vahtis kodanikule vastu vene keel. Veelgi hullem, slaavi tähestik ei muutunud automaatselt eestikeelseks ehk klient pidi teenuse kasutamist alustama võõrkeeles. Ta ei jätnud kogemust enda teada, vaid andis teada keeleametile. Viimase peadirektor Ilmar Tomusk nägigi põhjust ettevõttelt uurida, kas ettevõte saab oma teenuse osutamise viia kooskõlla seadustega.

Nimelt ütleb keeleseadus, et kaupade ja teenuste tarbijal on õigus eestikeelsele teabele ja teenindamisele. Tarbijakaitseseadus omakorda reguleerib, et tarbijale antav teave peab olema tõene ja arusaadav ning esitatud eesti keeles, välja arvatud juhul, kui tarbija ei ole nõustunud mõne muu keelega.

Edasi lugemiseks vajuta:
Oled juba lugeja?