87 vigastatut ja seitse hukkunud mootorratturit: sageli neid lihtsalt liikluses ei märgata
Läinud neljapäeval hukkus Harjumaal liiklusõnnetuses 17aastane mootorrattur ja see pole üksikjuhtum. Tänavu on liikluses viga saanud 82 mootorratturit ja hukkunud seitse.
Soe suveilm meelitab tsikli selga, paraku sattuvad kaherattalised tihti õnnetusse, kus juht eluga välja ei tule. Kas selle taga võib olla meie puudulik liikluskultuur, mis soosib kiiruse ületamist või pole tsiklijuhtide oskused tasemel?
Liiklusjurist Maano Saareväli ütleb, et laias laastus on fataalsete tagajärgedega sõidukiõnnestuste puhul üldjuhul alati üks põhjusi suur kiirus. „Ma ei julge aga öelda, et mootorrattaõnnetuste taga on alati ja eranditult suur kiirus. Mootorrattur on autos viibiva juhiga võrreldes lihtsalt vähem kaitstud, mistõttu on ka raskemate vigastuste saamise tõenäosus tunduvalt suurem. Seetõttu ei peegelda mootorratturi rasked vigastused või surm alati vältimatult suurt kiirust. Milline õnnetuses osalenud mootorratta kiirus oli ja kuidas see mõjutas tagajärgesid, sellele püütakse üldjuhul vastus leida menetluse käigus,“ selgitab ta